Sadettin Saran'dan olay açıklamalar
SADETTİN SARAN'DAN AÇIKLAMALAR
"HER YERDE KUPA HEDEFLİYORUZ"
"KENDİ KENDİME 'EYVAH' DEDİM!"
"Futbolda çok zorlu bir dönemde geçiyoruz. Birçok anlamda. Ama önce nereden geldiğimizi konuşmamız lazım. Seçildiğimde Samandıra'da ölü toprağı vardı. Oyuncularla ilk görüşmemden sonra kendi kendime 'Eyvah!' dediğimi hatırlıyorum. Camiada, oyuncularda şampiyonluk ümidi yoktu."
"SAKATLIKLAR PEŞ PEŞE GELDİ"
"Bugün gelinen noktada umut var. İnancın zedelendiği bir dönemdi. Süper Kupa kırılma dönemi oldu. Transferler etki etti. Futbolda ilk kupamızı aldık.
Geldiğimiz noktada birtakım aksaklıklar yaşıyoruz.Futbolun doğasında var bu sakatlıklar. Ama çok peş peşe geldi. Alvarez'in ameliyatı, Archie, Jayden, Çağlar, Talisca, Skriniar... Bir de üzerine Tedesco'nun hastalığı, maalesef talihsiz oldu."
"ŞAMPİYONLUK UMUDUMUZ VAR"
"Avrupa'da çok önemli bir mücadele verdik. Evimizde çok iyi oynamadık ama orada çok çok iyi oynadık. Orada taraftarımız da inanılmazdı. Hatta dünya basınına konu bile oldu. Bizim için her kupa çok önemli. Ben takımımdan çok memnunum. Karakterli bir takım. Hep söyledim. 'Tekmeye kafayla giren bir takım kuracağız' dedim. Transferde buna da özellikle dikkat ettik. Geldiğimiz noktada şampiyonluk umudumuz var. Yüksek derecede var. Sakatlar dönünce bambaşka bir futbol göreceğiz, buna inanıyorum. Benim için en önemlisi takımın ruhu, pes etmemesi. Bir aile ortamı oluştu. Ben ve arkadaşlarım umutluyuz."
"İYİ TRANSFER YAPTIK"
LOOKMAN İÇİN AÇIKLAMA
"EN-NESYRI 'GİTMEK İSTİYORUM' DEDİ"
"JHON DURAN İLE DEVAM ETSEYDİK..."
"SEZON SONU TRANSFERLERİ YAPACAĞIZ"
"HEMEN HEMEN HEPSİYLE GÖRÜŞTÜK"
"BU KADAR MALİ YAPISI KONUŞULAN KULÜP GÖRMEDİM"
-"Önümüzdeki dönem için çalışmalarınızdan bahsedebilir misiniz?"
Sadettin Saran: "Doğru söylüyorsun. Çok konuşuluyor. Bu kadar mali yapısı konuşulan kulüp görmedim. Mali yapı, sportif başarıyla doğru orantılıdır. 11 yıldır şampiyon olamayan takımın mali zorluk yaşaması normaldir. Şampiyon olamazsa bu zor giderilir. Biz seçilirken, bir kulüp başkanın cebine bakmamalıdır dedik. Sponsorlar konusunda ciddi çalışmalar yaptık. Benim dönemimde hiç mutsuz sponsor olmayacak. Küsenlerin hepsiyle görüştüm, geri kazandık. Sponsorluk gelirlerini artırdık. Harcamalara özen gösteriyoruz. Tasarruf tedbirleri aldık, alıyoruz. Sportif başarı gelmedikçe bu sorunu yaşayacağız. Kulübün nakit sorunu var. Doğru yönetilmesi gereken bir harcama dengesi var. O yüzden dedim, 1.5 sene içinde şampiyon yapamazsam giderim dedim. Kulübün şampiyonluğa ne kadar ihtiyacı olduğunu bildiğim için söyledim. Bize ağır şeyler söylendi, 2 ay yönetemez dediler. Biz geldiğimizden beri 276 milyon Euro para ödemişiz. Bir sürü yalan söylediler. Sonra geri çıkıp yanlış söylemişiz demediler. Biz loca satışı yapmadık. Futbolcuların taksitleri 2-3 sene sonrasına yayılıyor, 2-3 sene öncesinin ödemesini yapıyoruz. Utanmadan bize mirasyedi diyorlar. Bu kadar konuşulmaması gerek. Yalan konuşulmaması gerek hele. Hamdi Ulukaya'ya teşekkür ederiz, transfer sezonunda ödemelerin bir kısmını erkene alalım diye rica ettik. Bakarız ederiz demedi, hay hay dedi."
"FENERBAHÇE'NİN HESABINA GİREN HER KURUŞ HELAL"
"KARAMSAR BİR TABLO YOK, YALAN!"
"Mali konulara gelince, karamsar bir tablo yok. Ancak, primleri kulüp ödüyor lafı, yalan, büyük yalan. Hepsini ben ve yönetici arkadaşlarım cebimizden ödüyoruz. Uçak paralarını kulübe ödettiriyor diyorlar, bu da yalan."
"TEŞEKKÜR EDERKEN SIKINTI YAŞAMIYORUZ"
"Biz bir önceki yönetim şunu bunu yaptı demiyoruz. Her tuğla koyana Allah razı olsun diyoruz. Biz de tuğla kuymaya çalışıyoruz. Teşekkür ederken sıkıntı yaşamıyoruz."
"MHK'Yİ DE YENDİK!"
"Fenerbahçe'nin enerjisini, sürekli hakem tartışmalarına harcayan bir kulüp olmasını istemiyorum. Bunu yapan bir tarzım yok. Sanılmasın, mikrofonlara bas bas bağırmıyoruz diye de gerekeni yapmıyoruz. Nitekim sonuçlar alındı. Dinlendirilen hakemler var. Geçen hafta açıklamada bulundum, bu gidişle sene sonuna hakem kalmayacak, çünkü çok vahim hatalar var. Burada sorun hakemler değil, temel sorun MHK. Bunla ilgili çalışmalarımız var. Adil rekabet istiyoruz. Biz geçen hafta sadece Samsun'u değil, MHK'yi de yendik. Bunu yapanlar Türk futbolunun altını oyuyorlar, buna müsaade etmeyeceğiz."
"ŞAKA GİBİ, ALAY EDER GİBİ.."
"Trajikomik bir olay var. Guendouzi'ye sevincinden sarı kart verildi. 3 gün önce Torreira nerelere çıktı. Korner bayrağını tekmeledi, sarı kart yok. Şaka gibi, alay eder gibi. Bunlardan çok rahatsız. Dile getiriyoruz. Dile getiriş tarzımız farklı. Sonuç alıyoruz, alacağız da..."
"HAKEMLERE ÇAĞRIDA BULUNUYORUM"
"Hakemlere çağrıda bulunuyorum. Performansı iyi, kötü olan hakemler var. Önümüzdeki 9 hafta çok kritik. Ligin kaderini belirleyecek 9 haftaya giriyoruz. Bu maçlarda vereceğiniz kararların yıllarca izi sürülecek. Eve giderken bu kararlardan sonra vicdanınız rahat gitmeniz lazım. Yastığı kafaya rahat koymanız lazım. Ben Fenerbahçe başkanı olarak özellikle hakemlerimize iletmek istiyorum."
"FENERBAHÇE UNUTMAZ!"
"SAĞLIK KONUSUNDA BİLE YALAN SÖYLEDİLER"
"Sağlık konusunda bile yalan söylediler. Tedesco'nun hastalığı ciddiydi. Adamla konuştum 'ölüyorum sandım' dedi. Yalan dolan. Utanmadan yalan söylüyorlar. Sağlıkla ilgili bir konuda bile hassasiyet göstermiyorlar. Yok takımdan ayrılıyormuş, onla kavga etmiş falan."
"NE HOCAYI NE OYUNCULARIMI YEDİRMEM!"
"Sosyal medyada futbolcuların hedef gösterilmesi... Şu adam koşmuyor, bu adamın elleri yok, bu oyuncu şöyle oynadı falan. Günlerce tekrar ediyorlar. Tadic, Dzeko bu kulüpten kırık gittiler maalesef. Aynı şeyleri bu insanlara yaptılar. Yine yapıyorlar ama ben burada olduğum sürece bu futbolcuları yedirmeyeceğim. Fenerbahçe'ye zarar verenleri deşifre edeceğim. Düşmanları sadece dışarıda değil, içeride de arayacağız. Guendouzi için 'bu ne biçim transfer' diyen adam, zamanında hocalık yaparken kumar borcu için oyuncularından para alan bir adam. Bu insanlara prim verilmemesi lazım. Bu insanlar Fenerbahçe'de oynarken, ben şube sorumlusuyken, bunları koruyordum dışarıya karşı. İsim vermeyeyim, sakat olduğuma inanmıyorlar demişti, ben sahip çıkmıştım. Bu armayı taşıyanları, elinden geleni yapanları yedirmem. Ne hocayı ne oyuncularımı yedirmem."
"BUNLARDA VİCDAN YOK!"
"Bir de utanmadan bunlardan kariyer ediniyorlar. Fenerbahçe kimsenin kariyer basamağı değildir. Buna müsaade etmem. Bunlarda vicdan yok! Bunlar kötülükten beslenen insanlar. Fenerbahçe taraftarı ona göre davransın. "
"BUNLAR SAHTEKAR!"
"Kimi kastettiğimi bilsinler. Herkese aynı değeri gösterirsen, o değeri hak edenlere haksızlık etmiş olursun. Aradaki çok kıymetli gazeteciler, Fenerbahçeliler var. Bunları, bunlarla eş tutmayın. Fenerbahçe'yi çok sevdiğini iddia eden sahtekarlar bunlar. Hepsiyle mücadele edeceğim."
"BENİ ELEŞTİRİN"
"Bu insanlar beni sevmek zorunda değil, beni eleştirin. Yapıcı eleştiriye açığım. Kendimi geliştirmek için fırsat gördüm bu eleştirileri. Bir başka adayı destekleyebilirsiniz. Bunlarda sorun yok. Ancak siz, bu insanlar, seçim günü bu adam gelirse kayyum gelecek diyenlere rağmen bu camia beni ve arkadaşlarımı seçti. Sizler bu iradeye saygı göstermek zorundasınız. Aksi takdirde Fenerbahçe'ye saygısızlık yaparsınız."
MERT MÜLDÜR, EDERSON'UN EŞİ
"Kapatmadan önce camiamızla ilgili bir konuya değinmek istiyorum. Samsunspor maçında Mert Müldür bir hata yaptı, hepimiz hata yapıyoruz. O hatadan sonra her top ayağına geldiğinde ıslıklanması, hakaret edilmesi, daha da üzücüsü ailesine, orada olan nişanlısına söylenenler, kabul edilir değil. Ederson'un eşiyle ilgili çirkin paylaşımlar kabul edilebilir değil! Biz bunları yapanların karşısında duracağız. Bunların kimseye faydası yok."
"OYUNCULARDAN ÇIKARAMAYIZ"
"En iyi hoca bizim hocamız. En iyi oyuncu bizim oyuncumuz. 9 hafta, biz bu oyuncularla şampiyon olacağız. Başka oyuncularla değil. 30 gol atan En-Nesyri boşu boşuna 'ben gitmek istiyorum' demedi. Lütfen bunun farkında olalım. Bu kadar buruk vedalaşmayalım bu insanlarla, çok yanlış. Her oyuncu her zaman beklenen performansı veremeyebilir, bu gayet normal. Yapılması gereken kulübün değerlerini korumak. Oyuncuları hedef haline getirmenin kimseye faydası yok. Taraftar desteği olmadan olamayız. Taraftarın kızgınlıklarını anlıyorum. Bunun kaynağı çok derin. 11 senedir şampiyon olamamanın bedelini biz bu oyunculara ödetemeyiz. Derin sorunlar yarattı bizde, tartışmasız. Kızgınlık oluşturdu, tartışmasız. Bunu oyunculardan çıkaramayız."
"ŞAMPİYONLUK ÖZLEMİNİ GİDERECEĞİZ"
"Kadıköy atmosferinin gücünü kaybettiğini düşünmüyorum. Zaman zaman o atmosferin dalgalandığı oluyor. Bunun sebebi taraftarımız değil, camiamızdaki müthiş beklenti. Bu beklentiye ulaşmak için Kadıköy'ü eski haline, cehenneme çevirmemiz lazım. Yeri geliyor deplasmandaki atmosferimiz, yabancı basına konu oluyor. Bizde bu potansiyel var. Önümüzdeki 9 maçta taraftarımızın, oyuncuların arkasında durmasına ihtiyacımız var. Başka türlü şampiyon olamayız. Şampiyonluk özlemini hep beraber gidereceğiz. Bu oyuncularla, bu hocayla, bu yönetimle, bu taraftarla!"
"EN BÜYÜK FENERBAHÇE"
"Fenerbahçe'yi, Fenerbahçeliler'i çok seviyorum. En büyük Fenerbahçe!"
